понеделник, 8 март 2010 г.

Моралният кодекс на един завършен невротик






- Аз трябва да бъда най-щедрият, най-тактичният, най-благородният, най-мъжественият, най-красивият, най-саможертвеният.....

- Аз трябва да бъда идеалният любовник, приятел, родител, учител, партньор, студент, съпруг.

- Аз трябва да се справям абсолютно леко със самообладание с всякакъв вид затруднения.

- Аз трябва винаги много бързо да намирам решение на всеки проблем.....

- Аз никога не трябва да страдам, аз трябва да съм винаги щастлив и безгрижен.

- Аз трябва да знам, да разбирам и да предвиждам всичко.

- Аз трябва винаги да се владея и да управлявам чувствата си.

- Аз винаги трябва да търся вината в себе си, аз нямам право никога никому да причинявам болка.

- Аз никога не трябва да изпитвам умора и болка.

- Аз трябва винаги да бъда максимално ефективен.


По А.Бек



ТРЯБВА, ВИНАГИ, НИКОГА. Колко ли трябва да се мразим, за да следваме тези императиви? И колко ли енергия хабим, за да сме винаги най- ?


А за какво ни е всичко това?


Когато човек е безпощаден към себе си, той неминуемо е изискващ и безпощаден към другите. Аз все още се уча на смирение и на щадене към себе си. А вие?

Няма коментари:

Публикуване на коментар